niedziela, 21 lutego 2010

Samosy z ruskim farszem



A miały być ruskie pierogi... ;)))

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
4 łyżki śmietany 12%
125 g masła
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej
Farsz:
3 średnie ziemniaki
25 dkg chudego twarogu
1 średnia cebula
1 łyżka oleju
2 łyżki siekanego szczypiorku
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki czarnego mielonego pieprzu

1 l oleju do smażenia

Z podanych składników zagnieść niezbyt twarde ciasto. Odstawić. Ziemniaki ugotować, ostudzić, zmielić wraz z serem maszynką o średnim sicie. Cebulę pokroić w drobną kostkę, zeszklić na oleju i wraz ze szczypiorkiem, solą i pieprzem dodać do ziemniaków. Dokładnie wymieszać. Z ciasta odrywać porcje wielkości mandarynki, rozwałkować je na kształt koła (wielkości płyty CD), każde koło przekroić na pół, zlepić brzeg (ten, który stykał się z nożem), tworząc stożek. Napełnić go farszem, następnie dokładnie zalepić pozostałe brzegi . Smażyć na niezbyt gorącym oleju na ciemnozłoty kolor.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. z chęcią zamieniłabym i ja ruskie na takie samosy
    bo ruskie znam i lubię
    a to taka miła odmiana

    OdpowiedzUsuń
  2. ruskie mam zaplanowane na przyszły tydzień- mam nadzieję, że dojdą do skutku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszne i ciekawe połączenie. Jadłam samosy w stylu indyjskim ale ruskie? ;)))
    Musze spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zaczęłam od ruskich, na indyjskie przyjdzie czas :)

    OdpowiedzUsuń