niedziela, 10 stycznia 2010

Zebra lżejsza od puchu



Bardzo delikatny deser

Składniki:

1 kartonik mleka skondensowanego niesłodzonego (500 ml)
3 różnokolorowe galaretki (ja użyłam morelowej, truskawkowej i wieloowocowej)
Biszkopty do wyłożenia naczynia (niekoniecznie)
100 ml mocnego naparu z kawy rozpuszczalnej
100 ml wiśniówki 40% (ja użyłam wiśniówki mojej produkcji)

Wykonanie:

Galaretki rozpuszczamy w trzech miskach, w szklance wody każdą. Mleko ubijamy mikserem na najwyższych obrotach ok. 10 minut tak, żeby powstał puch i aby mleko potroiło swoją objętość. Mleko dzielimy na 3 części i każdą z nich wlewamy do 1 galaretki. Miksujemy kolejno galaretki z mlekiem ok. 5 minut każdą (na najwyższych obrotach).
W wersji z biszkoptami: mieszamy napar kawowy z wiśniówką, nasączmy nim ciastka. Dno oraz boki naczynia/tortownicy wykładamy biszkoptami.
Masy galaretkowe wylewamy na przemian (po około 5 dużych łyżek każdej).
Utworzy się w ten sposób kolorowa zebra.
Wkładamy deser do lodówki na około 2 – 3 godziny, aż całkowicie stężeje.
Podajemy zimny.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz